Kehosi ja mielesi voivat tuoda sinulle valtavasti iloa ja onnea elämääsi. Kehonhuolto ja jooga -tunneilla huollamme kumpaakin. Voit tulla hoitamaan jumejasi tai rauhoittumaan ja keskittymään joogan ja kehonhuollon rentouttavaan ja palauttavaan maailmaan.

Kehonhuollon tunnit löydät viikkotunneistamme ja voit aloittaa ne koska vain.

Kehonhuollon ja joogan tuntikuvaukset

Rentouttava Yin-jooga – avoin taso on rauhoittava ja tasapainoittava joogamuoto, joka sopii kaikille. Erityisesti se palvelee kankeita, paljon treenaavia ja stressaantuneita. Yin-jooga edistää syvien sidekudosten aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta ja hoitaa etenkin alaselkää ja lonkkia. Asennoissa viivytään pitkään, 2-10 minuuttia, mikä opettaa myös läsnäolon taitoa. Yin-jooga rauhoittaa hermostoa, joten sen jälkeen uni maittaa erityisen hyvin. Et tarvitse aiempaa jooga- tai edes liikuntataustaa.

Lempeä ilmajooga- avoin taso Tulossa syksyllä 2017! Ilmajooga on uudenlainen ja hauska tapa tehdä joogaharjoitusta ja se nostaa perinteisen lattialla tehtävän joogaharjoituksen ilmaan. Välineenä ilmajoogassa käytetään katosta roikkuvaa silkkiliinaa, jonka avulla harjoitteita tehdään. Asanoita tehdään tunnilla kokonaan lattialla, osittain liinan kanssa ja myös kokonaan ilmassa. Liina antaa sinulle tukea ja kannatusta ja sillä on voimistava ja notkeuttava vaikutus. Lempeä ilma-jooga on rentouttava ja aloittelijoille sopiva tunti, jolle et tarvitse aiempaa kokemusta. Keskitymme hengityksen ja liikkeen rentouttavaan vaikutukseen ja pidämme lempeällä ilmajooga -tunnilla aina myös rentoutuksen. Tunnilla saatetaan tehdä myös muutamia alkeisinversioita.

Ilmajoogaa ei suositella henkilöille, joilla on jokin akuutti kiputila, tasapainohäiriöitä, viherkaihti tai akuutti välilevyn tyrä. Ilma-jooga ei ole paras harjoitusmuoto myöskään, jos olet matala tai korkea verenpainepotilas, kärsit tasapainohäiriöistä tai olet raskaana.

Vahvistava ilmajooga -avoin taso Tulossa syksyllä 2017! Ilmajooga on uudenlainen ja hauska tapa tehdä joogaharjoitusta ja se nostaa perinteisen lattialla tehtävän joogaharjoituksen ilmaan. Välineenä ilmajoogassa käytetään katosta roikkuvaa silkkiliinaa, jonka avulla harjoitteita tehdään. Asanoita tehdään tunnilla kokonaan lattialla, osittain liinan kanssa ja myös kokonaan ilmassa. Liina antaa sinulle tukea ja kannatusta ja sillä on voimistava ja notkeuttava vaikutus. Vahvistava ilmajooga vahvistaa kehoa silkkiliinassa tehtävien harjoitusten kautta. Tällä tunnilla tehdään myös ilmajoogalle tyypillisiä inversioita.

Ilmajoogaa ei suositella henkilöille, joilla on jokin akuutti kiputila, tasapainohäiriöitä, viherkaihti tai akuutti välilevyn tyrä. Ilma-jooga ei ole paras harjoitusmuoto myöskään, jos olet matala tai korkea verenpainepotilas, kärsit tasapainohäiriöistä tai olet raskaana.

Herättelevä yin & yang -jooga -avoin tasoHelppo mutta haastettakin tarjoava tunti, jolla käydään läpi joogan perusasioita. Osa tunnista tehdään vahvistavaa liikettä hengityksen tahtiin, osa vietetään yinjoogan tai restoratiivisen joogan asennoissa. Harjoitus päätetään hermostoa rauhoittavaan loppurentoutukseen. Tunti saattaa sisältää myös meditaatiota ja pranayamaa eli hengitysharjoituksia. Pukeudu joustaviin, mukaviin vaatteisiin ja ota mukaan myös pitkähihaista ja vaikka villasukat sekä vesipullo. Salissa on joogamatot ym. välineet valmiina.

Restoratiivinen jooga – avoin taso Tällä tunnilla ei varsinaisesti tehdä mitään, vaan levätään. Käytämme paljon vilttejä, tyynyjä ja remmejä tukeaksemme itsemme yksinkertaisiin asentoihin, joissa rentoudutaan 5–20 minuutin ajan. Harjoitus hoitaa kipuja, kireyksiä, unettomuutta ja niveliä ja auttaa painonhallinnassa ja palautumisessa. Kaikki stressioireet lievittyvät, koska kortisoli- eli stressihormonitasot laskevat voimakkaasti. Pukeudu mahdollisimman mukaviin vaatteisiin lämpimästi ja ota mielellään muutama viltti mukaasi. Huom! Joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko pidämme tämän tunnin ilmasilkeissä maaten.

Ryhtiliike – avoin taso

Tällä tunnilla huollamme koko kehon sormenpäistä olkapäihin ja varpaista kallonpohjaan niin, että tuntuu. Tavoitteena on hyvä ryhti ja kivuton, joustava keho, jossa kaikki nivelet liikkuvat niin kuin pitää. Teemme erilaisia harjoitteita syvävenytyksistä faskioiden herättelyyn. Tunti sopii kaikille, kunhan polvesi taipuvat ja pystyt olemaan polviesi varassa. Vesipullo ja joustavat vaatteet mukaan!

Vinyasa flow – avoin taso Tällä joogatunnilla loihditaan hiki pintaan! Tehdään vahvaa, hidasta liikettä hengityksen tahdissa. Haetaan potkua reisiin, pakaroihin ja keskivartaloon, notkistetaan faskialinjoja ja haastetaan tasapainoa hauskalla tavalla. Tuloksena on vahva, virkeä olo ja suloinen tyyneys pääkopassa. Tunti sopii jo jonkin verran treenanneille ja joogaltaan haastetta kaipaaville. Vesipullo mukaan!