Tankotanssi kehittää voimaa, notkeutta, kehonhallintaa ja ennen kaikkea itseluottamusta. Se on hauska ja monipuolinen tapa pitää kuntoa yllä ja on oiva vaihtoehto perinteisille voimaharjoittelun tavoille.

Voit aloittaa tankotanssin millä vaan avoimen tason viikkotuntien tankotanssitunnilla tai tankotanssin alkeiskurssilla, mikäli haluat edetä rauhassa ja loogisessa järjestyksessä harjoittelussasi.

Alkeiskurssin jälkeen voit jatkaa tankotanssin alkeisjatko- ja jatkokursseilla kurssimuodossa tai käydä yksittäisillä viikkotunneilla omien aikataulujesi mukaan. Tankotanssin alkeisjatko vastaa tasoltaan tanko 1 -tunteja ja jatkotunti tanko 2 -tunteja.

Kaikille tunneille ja kursseille ilmoittaudutaan varausjärjestelmässä: varaaheti.fi/motio

Yksittäistunnit kohdasta tunnit, kurssit kohdasta kurssit.

Tankotanssin tuntikuvaukset

Tankotanssi Starttitunti – avoin tasoTankotanssin alkeistunti hyvin ensikertalaisille ja niille, jotka haluavat kerrata esimerkiksi aiemmin käytyä alkeiskurssiaan. Tunnilla kokeilemme muutamaa helppoa pyörähdystä, istuntaa ja seisontaa tangolla. Voit mennä starttitunnin jälkeen alkeiskurssille tai käydä avoimen tason tankotunneilla niin kauan, että haluat siirtyä tanko 1 tason tunneille.

Tanko koreo – avoin taso Näillä tunneilla kertailemme alkeiskurssin asioita koreografian seassa. Teemme koreo tunneilla liikkeitä koreografian muodossa eli tunti on tanssillinen, mutta yhdistämme myös tankotekniikkaa koreografian sekaan. Tunti sopii myös aloittelijoille, eikä alkeiskurssin käyminen ole edelletyksenä tunnille.

Tanko workout – avoin taso tunneilla keskitymme voiman ja kehonhallinnasta kasvattamiseen. Tunti sopii sinulle, joka kaipaat perus ryhmäliikuntatunteihin vaihtelua. Harjoitteita tehdään tangolla sekä myös ilman tankoa ja tunti tukee loistavasti harjoittelua tankotekniikkatuntien lomassa.  Tunti sopii myös aloittelijoille, eikä alkeiskurssin käyminen ole edelletyksenä tunnille, mutta myös aiemmin tankoilleet oppilaat saavat tunnilta varmasti hien pintaan.

Tanko 1 -alkeisjatko Tunti sopii hyvin alkeiskurssin käyneille oppilaille tai niille treenaajille, joilla on kokemusta akrobatiasta jossain muodossa ja omaavat hyvän peruskunnon. Tunnilla kerrataan ja kehitellään alkeiskurssin materiaaleja, yhdistellään liikkeitä lyhyiksi sarjoiksi ja kasvatetaan ketteryyttä, voimaa ja notkeutta.

Tanko 2 – jatkotaso Tunti tarjoaa jo hieman enemmän haastetta kuin tanko 1 -tunnit, myös pidemmän aikaa harjoitelleille oppilaille. 2 tason liikkeet sopivat kiipeämisen, invertin, takanojan ja päälläseisonnan osaaville oppilaille. Teemme pidempiä spinnysarjoja ja erilaisia siirtymiä liikkeestä toiseen. Harjoittelemme myös hiukan enemmän käsien varassa tehtäviä liikkeitä ja kehitämme keskivartalon voimaa.

Tanko 3 – edistyneet Tunti tarjoaa jokaiselle jo kauemminkin tankoilleelle haastetta. Teemme haastavia siirtymiä, voima ja notkeusliikkeitä, jotka vaativat aiempien tasojen liikkeiden hallinnan.