Kehonhallinnan ja sirkuksen tuntien avulla haluamme saada asiakkaillemme vahvan ja toimivan kehon, joka toimii tukena arjessa sekä muissa elämän menoissa. Kehonhallinnan tuntimme kehittävät keskivartalon hallintaa sekä hahmottamista ja tuovat voimaa, notkeutta sekä ketteryyttä.

Lähes kaikkia kehonhallinnan ja sirkuksen lajeja löydät viikkotunneista ja voit aloittaa näin harrastuksen ja kuntoilun koska vain!

Kehonhallinnan ja sirkuksen tuntikuvaukset

Lattia-akrobatia – avoin taso Näillä tunneilla teemme akrobatiaa lattialla tai permannolla. Kuperkeikat, kärrynpyörät sekä päällä- ja käsinseisonnat tulevat tutuiksi turvallisesti ja hauskalla tavalla ja tukevat erinomaisesti tankoilua. Näillä tunneilla suosittelemme pitkiä housuja.

Käsilläseisonta Tunneilla harjoitellaan balanssin löytämistä käsien varassa. Lähtövaatimuksena tunnille on käsien varaan uskaltautuminen joko seinää vasten tai lattialla. Käythän lattia-akrobatiatunneilla, kunnes nämä taidot sujuvat.

Motio Movement – avoin taso Kehoa monipuolisesti haastavaa liikehdintää oman kunnon mukaan. Tunnin tavoitteena on kehittää kokonaisvaltaisesti hermoston, lihasten ja aistien yhteistoimintaa. Liikutamme kehoa vaihtelevin teemoin harjoittaen useita lihasketjuja yhtä aikaa. Motio tunnilla ei treenata verenmaku suussa vaan haetaan omaan kehittymiseen sopivia kehonpainoharjoitteita ja keskitytään niiden puhtaaseen suorittamiseen hassuttelua unohtamatta. Voima, notkeus ja ketteryys kasvavat hyvin näillä tunneilla! Tunti sopii myös aloittelijoille!

Ilma-akrobatia on ilmassa eri välineillä tapahtuvaa akrobatiaa ja on hauska tapa kuntoilla. Ilma-akrobatiassa kehittyvät erityisesti voima ja notkeus ja se lisää itseluottamusta omaan kroppaan ja mieleen. Ilma-akrobatiatunneilla voit kokeilla eri ilma-akrobatiavälineitä, kuten trapetsia, rengastrapetsia, vertikaalikangasta, köyttä sekä mm. liinoja ja bungeevyötä. Ilma-akrobatiaa on toistaiseksi starttitunteina viikkotunneilla sekä kurssimuodossa alkeiskurssina.